«У Львові це перший Кабінет промоції здоров’я.
Ми створювали його з метою розвантажити сімейних лікарів і залучити пацієнтів
до свідомого бережного ставлення до свого здоров’я. Тут корегуємо спосіб життя
людей, заохочуючи до здорового способу життя. Нині, як ніколи, мусимо змінити своє
розуміння і ставлення до здоров’я. Плануємо створити
мережу таких кабінетів у закладах Другого медичного об’єднання Львова. Спільна
відповідальність пацієнта і медичних працівників – це потужна синергія здоровʼя
нації», - розповідає генеральний директор Другого медичного об’єднання Львова
Андрій Миськів.
Які послуги надають у Кабінеті промоції
здоров’я:
1.
вимірювання
зросту, ваги;
2.
визначення
індексу маси тіла;
3.
визначення
окружності талії;
4.
визначення
% вмісту м’язової та жирової маси тіла;
5.
вимірювання
артеріального тиску, пульсу;
6.
визначення
холестерину, глюкози, гемоглобіну, сечової кислоти;
7.
проведення
розрахунку серцево-судинних ризиків та корекція чинників ризиків;
8.
базова
психологічна підтримка. Анкетування з метою визначення рівня тривоги та
депресії;
9.
консультації
щодо здорового способу життя (здорове харчування, фізична активність);
10.
мотиваційне
консультування щодо відмови від куріння та зловживання алкоголю.
«Кабінет промоції здоров’я – це наша робота з
пацієнтами на первинній ланці медичної допомоги. В цьому кабінеті працюють
медичні сестри з розширеними повноваженнями, проводять базове обстеження
пацієнта, моніторинг стану здоров’я. Первинна ланка медичної допомоги
насамперед націлена на профілактику. І в цьому кабінеті ми навчаємо пацієнтів
здоровому способу життя, вчасно звертатися до лікаря, проходити медичні огляди.
На прийомі медична сестра з розширеними повноваженнями має можливість визначити
базовий стан здоров’я пацієнта: індекс маси тіла, розповідає пацієнту про
ожиріння, надмірну/недостатню вагу, корегує спосіб життя (зокрема, харчування,
якщо є потреба).
В цьому кабінеті проводять вимірювання
артеріального тиску, визначення глюкози, гемоглобіну, холестерину, проводять
анкетування на виявлення депресії та стану стресу пацієнта, обстеження пацієнта
на виявлення серцево-судинних ризиків за таблицею SCORE. Медсестра розповідає
пацієнту про ймовірні ризики. Якщо медичні сестри бачать відхилення від норми в
показниках пацієнта, то виписують рекомендації звернутися до сімейного лікаря»,
- пояснює Ірина Ометюх, головна медична сестра 4 Лікарні.
У кабінеті пацієнти можуть підвищити контроль
над здоров’ям – профілактувати, не допустити та вчасно виявити захворювання.
Після консультації пацієнти отримують висновок моніторингу стану здоров’я, з
яким за потреби звертаються до сімейного лікаря.
«Кабінет промоції здоровʼя – це чудове рішення
як для пацієнтів, так і для лікарів, бо суттєво полегшує роботу лікарям і економить
час пацієнтів. Людина в одному місці може пройти антропометричні вимірювання –
медичні сестри, які працюють в кабінеті, вимірюють ріст, вагу, визначають
індекс маси тіла, проводять розрахунок ризиків серцево-судинних захворювань, а
також є змога зробити лабораторні обстеження. Тому коли пацієнт потрапляє на
прийом до лікаря первинно, він вже має певні обстеження.
Оскільки цей кабінет націлений саме на
обстеження пацієнтів працездатного віку (зазвичай це люди, яким складно знайти
час), то це суттєво економить час пацієнта. Щоб визначити ризик імовірності
захворювань, лікар мусить скерувати на обстеження (це ще один день). В такому
випадку, коли пацієнт до нас приходить вже обстежений з Кабінету промоції
здоров’я, це набагато зменшує час і покращує взаємодію між пацієнтом і лікарем»,
- зазначає Ольга Ліщенко, лікарка-терапевт Другого медичного об’єднання Львова.
«Коли пацієнт приходить до нас, ми визначаємо
йому ріст, вагу, окружність талії, проводимо визначення експрес-методом рівня холестерину,
глюкози крові. Якщо пацієнт має шкідливі звички і налаштований слухати,
проводимо мотиваційне консультування – розмовляємо про куріння, вживання
алкоголю, про здоровий спосіб життя, про тарілку здорового харчування. Наш
скринінг визначає у відсотках рівень мʼязової маси, жирової маси, рівень
вісцерального жиру, автоматично визначає індекс маси тіла, вираховує кількість
калорій, яку потрібно вживати. Ми видаємо висновок і заповнюємо електронну
картку, формуємо діагностичний звіт. Потім через рік пацієнти матимуть з чим
порівняти», - розповідає медична сестра з
розширеними повноваженнями Кабінету промоції здоров’я
Олеся
Возна.
Рекомендуємо пацієнтам звертатись у Кабінет
промоції здоров’я
1 раз на 2 роки (або частіше за потребою).
Кол-центр: 067 150 16 17.